بهترین های تهران

در این وبلاگ دنبال معرفی بهترین های تهران در تمام موضوع ها هستم

بهترین های تهران

در این وبلاگ دنبال معرفی بهترین های تهران در تمام موضوع ها هستم

آبشارهای لرستان


در غرب ایران و در پناه کوه‌های زاگرس، لرستان قرار گرفته است که سرزمینی وسیع و سرشار از رنگ‌های زیبای طبیعت است. غنای فرهنگی و تاریخی این استان لرنشین زبانزد است. اقلیم زیبا و کوهستانی لرستان بسیاری از شگفتی‌های زمین را در گوشه‌وکنار پراصالت خود جای داده است. لرستان را باید سرزمین آبشارهای ایران دانست، چون در آغوش کوهستان‌های آن، زیباترین و خوش‌قدوقامت‌ترین آبشارها جا خوش کرده‌اند. برای تماشای زیبایی‌های آبشارهای لرستان با ما هم‌سفر شوید. در این سفر مهیج به‌سراغ ۸ آبشار جذاب لرستان می‌رویم.


1. آبشار وارک

یکی دیگر از آبشارهای تماشایی لرستان آبشار وارک در ۴۰کیلومتری جنوب‌شرقی خرم‌آباد است. این آبشار نزدیک آبشار نوژیان و در جهت غرب آن قرار دارد. آبشار وارک، بعد از سقوط از ارتفاعات کوهستان، ۱۵ متر را طی می‌کند تا به صخره‌ای بزرگ می‌رسد. در این قسمت، جریان آب با یک تخته‌سنگ برخورد می‌کند؛ همچنین از دل صخره، مقادیری آب به این جریان اضافه می‌شود و درنهایت، وارک نمایی تماشایی و پلکانی به خود می‌گیرد.


2. آبشار بیشه

آبشار بیشه گنجی تماشایی در لرستان و کوهستان‌های زاگرس است. این آبشار خوش‌قدوقامت ۴۸ متر طول دارد و در دل جنگل‌های بلوط، زیبایی و عظمت خودش را به رخ می‌کشد. طبیعت سبز اطراف این آبشار حیرت‌انگیز است و هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. بیشه یکی از نام‌دارترین آبشارهای لرستان است که در ۷۵کیلومتری جنوب‌شرقی خرم‌آباد، بخش پاپی و در روستای بیشه واقع شده است. عرض این آبشار نیز همچون طولش، بخش قابل‌توجهی از زاگرس را اشغال کرده است و به ۲۰ متر می‌رسد. گیسوان نقره‌ای بیشه از فراز شانه‌های بلند کوهستان سرازیر می‌شود و جریان این آبشار درنهایت با رودخانه سزار یکی می‌شود. نمای بیشه فوق‌العاده تماشایی است و همچون الهه‌ای، گردشگران را شیفته زیبایی خود می‌کند. طبیعت سبز این منطقه بهترین مقصد برای سفری فراموش‌نشدنی است و خاطره جذابی برای‌تان خواهد ساخت.


3. آبشار آب‌سفید الیگودرز

لرستان سرزمین آبشارهای حیرت‌انگیز است. یکی دیگر از این شگفتی‌های طبیعت در شرق لرستان و در منطقه الیگودرز واقع شده است. آبشار آب‌سفید الیگودرز، با آن جاده کوهستانی رؤیایی‌اش، پیش از آنکه به مقصد برسید، شما را شیفته خود خواهد کرد. بعد از تماشای دلبری طبیعت و درختان خوش‌قدوقامت مسیر، بالاخره به مقصد می‌رسیم. آبشار آب‌سفید در دامنه‌های غربی رشته‌کوه سرفراز اشترانکوه جا خوش کرده است و قالی‌کوه در جوار آن است. این آبشار را باید از باشکوه‌ترین آبشارهای لرستان دانست. آبشار آب‌سفید، از دل سنگ، ۷۰ متر را طی می‌کند تا به پایین‌دست برسد و عرض آن، که گاهی به ۱۵ متر هم می‌رسد، دیواره‌های کوهستان را تا رسیدن به زمین جلا می‌دهد و قسمتی از آن را سبز می‌کند.


 4.آبشار چکان

یکی دیگر از آبشارهای لرستان در جنوب‌غربی الیگودرز و جنوب‌شرقی خرم‌آباد واقع است و با نام چکان شناخته می‌شود. این آبشار در قسمت جنوب‌شرقی استان لرستان، با زیبایی خود، زاگرس را زینت بخشیده است. آبشار چکان نیز قدوقامت تقریبا بلندی درحدود ۳۰ متر دارد و عرض تاج آن درحدود ۴ متر است. جریان خروشان و زلال این آبشار از غاری در دل کوه بیرون می‌زند و جذابیتش در این است که جهت فوران آب رو به زمین‌های زراعتی است و به این مناطق حیات می‌بخشد.


5.آبشار شوی

آبشار شوی ازلحاظ جغرافیایی در استان خوزستان واقع شده است اما ازلحاظ جاذبه های گردشگری، می‌توان آن را در زمره زیبایی‌های مرز مشترک استان‌های خوزستان و لرستان دانست؛ چون این آبشار در مرز دورود با دزفول قدعلم کرده است. درواقع، ازآنجاکه مردم محلیِ روستای شوی به زبان لری بختیاری صحبت می‌کنند، می‌توان آبشار شوی را از جنس سلسله‌آبشارهای استان لرستان دانست. از سوی دیگر، این آبشار به شمال استان خوزستان طراوت بخشیده‌ است و به بخش شهیون شهرستان دزفول تعلق دارد.


به دنبال خدا نگرد



به دنبال خدا نگرد... خدا در بیابانهای خالی از انسان نیست ... خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست ... خدا در مسیری که به تنهایی آن را سپری می کنی نیست .... خدا آنجا نیست ... به دنبالش نگرد... خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست... در قلبی است که برای تو می تپد ... خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد ... خدا آنجاست ... خدا در خانه ای است که تنهایی در آنجا نیست ، در جمع عزیز ترین هایت است ... خدا در دستی است که به یاری می گیری ... در قلبی است که شاد می کنی ... در لبخندی است که به لب می نشانی ... خدا در بتکده و مسجد نیست ... لا به لای کتاب های کهنه نیست... این قدر نگرد... گشتنت زمانی است که هدر می دهی ... زمانی که می تواند بهترین ثانیه ها باشد...